Hoe dien ik een klacht in over een taxi?
Klachten over een taxi kunt u indienen bij de taxichauffeur, het taxibedrijf of het Landelijk Klachtenmeldpunt Taxivervoer. Als u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, kunt u contact opnemen met een geschillencommissie.
U kunt op verschillende manieren een klacht indienen over een taxibedrijf:
- per brief of telefoon naar het taxibedrijf;
- online of per telefoon bij het Landelijk Klachtenmeldpunt Taxivervoer;
- rechtstreeks bij de taxichauffeur.
U kunt ook bellen met (0900) 20 21 881. Een medewerker van het meldpunt loopt dan samen met u het klachtenformulier door.
Het klachtenmeldpunt behandelt uw klacht niet inhoudelijk, maar:
- registreert uw klacht en de gegevens van het taxibedrijf;
- stuurt de klacht door naar het taxibedrijf;
- controleert of het taxibedrijf uw klacht afhandelt;
- houdt een overzicht bij van taxibedrijven met (veel) klachten.
Het taxibedrijf moet binnen 6 weken reageren op uw klacht. Als u tevreden bent over deze reactie sluit het meldpunt uw dossier. Bent u ontevreden, dan kunt u contact opnemen met een geschillencommissie.